Decofarver | PostNord Logistics

En samlet logistikaftale løftede købsoplevelsen
hos Danmarks største online farvehandel

Valget af logistikpartner var afgørende for Deco Farver. Her kunne PostNord Logistics tilbyde en løsning som favnede både privat- og erhvervsforsendelser – og som gav hurtigere levering og minimerede lageromkostninger.

Læs mere i casen her.

“Vi ville ændre måden, man købte maling på”

Brian Dennis Jensen og Jesper Laursen, stifterne af Deco Farver

Sådan lød ordene fra de to barndomsvenner Brian Dennis Jensen og Jesper Laursen, da de i 2013 satte sig for at ændre måden, man køber ind til sit malerprojekt på. Handlefrihed og hurtig levering var svært at forene, og det blev grobunden til at opbygge Danmarks største online farvehandel.

 

”Jesper og jeg sad og så en håndboldkamp over et par øl og talte om vores fremtidsdrømme. Jeg var selv tømrer, og Jesper arbejdede i en farvehandel. Med lidt research fandt vi hurtigt ud af, at online farvehandel var begrænset, og det mente vi kunne gøres bedre. Den aften blev grundstenene til Deco Farver lagt” siger Brian, stifter og medejer af Deco Farver.

Det begyndte som et hobbyprojekt

Med to fuldtidsjob og en lille investering begyndte Deco Farver som et hobbyprojekt ikke med en ambition om at tjene penge, men vækste forretningen og se hvor langt, den kunne nå. Hvad der startede i et lille lokale i Ringe med 100 produkter, er i dag byttet ud med 2400 m2 hovedsæde i Odense, +30 ansatte, familiestiftelse, 4 børn, en tur i Løvens Hule og 5 nye investorer – på under 10 år.

“Med PostNord som logistikpartner øges
vores effektivitet på lageret”

Brian, stifter og medejer af Deco Farver

Med et logistikbehov, som favner både paller og gods til privat og erhverv samt pakker, vælger Deco Farver deres logistikpartnere med omhu.

Det er især hastighed, distributionsnet, fragtpris og den tekniske ”indpakning”, som er særligt udslagsgivende for deres valg. Her skiller PostNord og PostNord Logistics sig positivt ud, og derfor faldt valget på os.

”Hastighed betyder meget for vores kunder i Danmark. Her har PostNord dag-til-daglevering, hvor mange andre leverandører skal bruge op til 2 dage. Derudover er PostNord stærkt repræsenteret i hele Norden, hvilket er vigtigt, da vi har ekspanderet vores forretning til Sverige og ligeledes har Norge i sigte” siger Brian.

Pris er altid et vigtigt parameter, når en logistikpartner skal vælges, men spørger man Deco Farver, så er det vigtigt ikke at se på selve fragtprisen isoleret, men på alt det udenom.

”Vores samlede logistikaftale med PostNord gør, at vi er mere effektive på mange punkter. Én ting er fragtprisen, men med samarbejdet er det blevet muligt for os at bruge mindre tid på lagerhåndtering, da pakning af ordrer er blevet væsentlig nemmere. Vi sparer altså en del ressourcer forbundet med pakning og fragt på lageret, og det er mindst lige så vigtigt som selve prisen” forsætter Brian.

Sidst men ikke mindst ligger det i Deco Farvers DNA at skabe rammerne for den bedste købsoplevelse.

Den skal ikke kun være brugervenlig, men give en exceptionel shopping oplevelse – hver gang. Det bidrager PostNords app bl.a. til.

”Vi køber jo selv julegaver med forsendelse fra PostNord og bruger selv de tekniske services såsom appen. Den er bare langt mere brugervenlig end mange andres og giver derfor en rigtig god kundeoplevelse. Det er vigtigt for os. Vores kunder har taget rigtig godt imod PostNord, og der er langt flere kunder, som vælger dem, end vi havde regnet med ” afslutter Brian.

 

Et 2023 med intern
optimering i sigte

Hos Deco Farver udfordrer man hvert år sin logistikpartner for at finde optimeringer og effektiviseringer.

Dette står også højt på agendaen for 2023. Her vil Deco Farver i langt højere grad bruge det digitale værktøj Min Side, som PostNord Logistics stiller til rådighed, og som giver en lang række data og indsigter, som kan bruges til fremtidig forecasting og intern optimering.

Få et uforpligtende tilbud

Udfyld formularen, og så kontakter vi dig hurtigst muligt for at høre mere om dine logistikbehov og hvordan vi kan imødekomme dem på bedste vis.