Kunder i Norden?

Sådan sikrer du et effektivt fragtsetup til både B2B og B2C

Din logistikpartner skal ikke blot kunne bringe dine varer fra A til B, de skal også kunne gøre det med stor effektivitet og på en måde, der understøtter din forretning.

I denne artikel får du tre råd til, hvordan du sikrer et effektivt fragtsetup i Norden – både til B2B og B2C.

#2: Én partner til alle typer af forsendelser

Mange logistikpartnere har kernekompetencer inden for én specifik leveringsmetode eller type af forsendelser. Og det betyder, at mange virksomheder anvender en række forskellige distributører til at favne deres samlede logisikbehov. Dog er der en klar fordel ved at finde en logistikpartner, der kan håndtere alle typer af forsendelser.

Der findes nemlig logistikpartnere, som kan favne kompleksitet på tværs af segmenter og brancher, og imødekomme både dine og slutkundernes behov, hvad end det er privatmodtagere eller virksomheder.

Med én partner behøver du dermed ikke dissekere dit logistikbehov i segmenter – og du kan samtidig slippe for besværet i at vedligeholde kontakten til flere distributører. Ved at vælge én partner, der varetager alle dine forsendelser, kan du få tværgående hjælp og kundeservice via ét kontaktpunkt. De bidrager til den gode kundeoplevelse, og sparer dig for en masse omkostningstung administrationstid. Derudover kan du med én dedikeret distributør få en stærk samarbejdspartner, som kan hjælpe dig med at navigere i et stadigt mere komplekst marked og optimere din logistik og konkurrenceevne.

#3: Et samlet overblik

Det er afgørende, at du vælger en nordisk logistikpartner, der tilbyder dig fuld indsigt i hele værdikæden – og giver dig adgang til alle data om igangværende, tidligere og fremtidige forsendelser samt økonomien forbundet med disse. Det giver dig ikke blot mulighed for at yde god kundeservice, det gør dig også i stand til at optimere din forecasting og reducere risikoen for uforudsete og dyre ekstraomkostninger forbundet med din logistik.

Ved at vælge en partner, der tilbyder gennemsigtighed i samarbejdet, får du også løbende dokumentation for leveringskvaliteten, og om den er i overensstemmelse med jeres samarbejdsaftale og dine kundeløfter.