Sådan kan du spare tid og ressourcer på administration af dine forsendelser – og give dine kunder en endnu bedre service!

Håndtering af virksomhedens forsendelser er ofte administrativt krævende med mange manuelle processer. I denne artikel introduceres du til digitale værktøjer, der både kan hjælpe med at reducere tids- og ressourceforbruget OG styrke virksomhedens kundeservice.

Hvis du er involveret i håndtering af forsendelser i din virksomhed, ved du, at der ofte er mange administrative opgaver forbundet med det. Ud over at holde styr på alle igangværende og kommende forsendelser, løbende have overblik over logistikomkostninger og besvare kundehenvendelser, skal virksomheden sikre sig, at logistikleverandører leverer forsendelserne til den aftalte tid og med højest mulig kvalitet.

Det er opgaver, der typisk kræver opslag i mange systemer, tjek af forsendelsesrapporter samt løbende forespørgsler hos logistikfirmaet. Alt sammen processer, der stjæler dyrebar tid.

MEN der findes faktisk digitale løsninger, som kan hjælpe dig med at nedbringe den administrative arbejdsbyrde og tilbyde dine kunder en endnu bedre service.

Ved at vælge en logistikpartner, der stiller nedenstående digitale værktøjer til rådighed, kan du nemlig selv skabe dig et overblik over alle data i realtid. Dermed kan du agere uafhængigt af din logistikpartner samt eliminere unødig spildtid.

Følg dine forsendelser live med Track & Trace

Et af de vigtigste redskaber, som en god logistikpartner kan tilbyde, er adgang til Track&Trace. Med denne funktion kan du nemt følge med i, hvor dine forsendelser befinder sig, og hvornår de ankommer til deres destination. Dette gør det muligt for dig at optimere din forretning og give dine kunder en bedre service.

Hold styr på dine bookinger –
både igangværende og tidligere

En anden vigtig funktion er en oversigt over dine bookinger. Dette giver dig mulighed for at planlægge dine forsendelser på en mere effektiv måde og undgå unødvendige forsinkelser og fejl. Ud over nemt at kunne lave nye bookinger, skal du også kunne finde frem til tidligere bookinger og få en samlet oversigt over dine leverancer.

Økonomisk overblik

En god logistikpartner bør også give dig en finansiel oversigt over dine forsendelser. Dette giver dig mulighed for at holde styr på dine omkostninger og gør din forecasting langt lettere. Du kan også nemt se, hvilke forsendelser der er blevet betalt, og hvilke der stadig er åbne.

Fokus på leveringskvaliteten – også i realtid

En god logistikpartner vil også give dig adgang til kvalitets- og forsendelsesstatistikker. Dette giver dig mulighed for at følge med i, hvordan din logistikpartner præsterer, og hvor der eventuelt er plads til forbedringer. Dette kan hjælpe dig med at optimere dine forsendelsesprocesser og reducere antallet af fejl og forsinkelser.

Hvilke data og værktøjer
har du adgang til i dag?

Digitalisering har stor betydning for din konkurrenceevne – ikke mindst når det kommer til logistik. Derfor er det oplagt at overveje, om du i dag har adgang til de rette data og værktøjer? For med de nævnte digitale værktøjer kan du ikke blot spare værdifuld tid – du bliver også i stand til at imødekomme dine kunders forventninger om effektiv levering og mere præcis service.

Således bør du stille krav om digitale værktøjer og transparens, når du vælger logistikleverandør. En god samarbejdspartner kan nemlig give dig adgang til data og værktøjer, som er nødvendige for, at du kan optimere din forretning og præstere i et stadigt mere konkurrencepræget marked.

PostNord Logistics A/S –
din effektive og fleksible transportløsning

Som kunde hos PostNord Logistics får du adgang til “Min side” som giver dig et komplet overblik over alle dine forsendelser. Via et dashboard har du altid et hurtig overblik over alle dine aktuelle forsendelser. Derudover har du her også adgang til track and trace, adgang til alle bookinger, overblik over fakturaer samt adgang til samtlige forsendelses- og kvalitetsrapporter.

Vi leverer således fuld transparens i alle processer og adgang til alle data, så du har indsigt til at træffe valg, der gavner din forretning. Vi tror på, at det er forudsætningen for et godt logistikpartnerskab.

Du er meget velkommen til at læse mere om vores produkter og services eller indhente et uforpligtende tilbud på dine palle- og godsforsendelser. Har du brug for en revurdering af din logistik, kan du kontakte vores logistikspecialister for en uforpligtende dialog.